v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Fiend | Inlägg #0 21 december 2007 15:47 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
Här kan ni posta er önskelista på funktioner, förändringar, förbättringar och annat som ni tycker att vi ska jobba med på akvarielexikonet.
Hit hör inte saker som "mer arter" "mer produkter" - förslag för dem är det alltid upp till alla oss att bidra med Utan här söker vi mer "enklare hitta till forumet", "köp&sälj-avdelning" och liknande förslag. Även om ni försöker diskutera lite kring hur ni vill att en viss funktion skulle fungera mm. Mvh Fredrik
|
| arogen | Inlägg #1 21 december 2007 15:54 |
|
95 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (3) |
I snabbsökrutan kan man trycka in ett användarnamn istället för fisk, i informationen som kommer upp vore skitbra om det kom upp en länk till att pm:a personen i fråga, ett mindre tryck och en möjlighet att använda den charmiga och snabba sökfunktionen.
|
| Fiend | Inlägg #2 21 december 2007 16:06 |
|
arogen skrev: I snabbsökrutan kan man trycka in ett användarnamn istället för fisk, i informationen som kommer upp vore skitbra om det kom upp en länk till att pm:a personen i fråga, ett mindre tryck och en möjlighet att använda den charmiga och snabba sökfunktionen. Bra ide! har haft uppe denna fråga tidigare av andra, men missat anteckna det i min lista Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #3 21 december 2007 16:13 |
|
616 st inlägg Uddevalla i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Hej! Gillar forumet skarpt!!
Men tycker du ska ta bort "Nordamerikanska ciklider" i forumet, kommer ändå inte bli några direkta trådar där om några alls, Centralamerikanska ciklider innefattar Nordamerika. Sen skulle jag se att när man klickar på en tråd som innehåller flera sidor att man kommer till sista sidan/svaret direkt, nu blir det gärna att man skrollar ner och svarar på sista frågan på första sidan utan att tänka på att det är 20 svar efter den man svarar på (gjort d själv) Ändrad senast: 21 december 2007 16:14 |
| Fiend | Inlägg #4 21 december 2007 16:18 |
|
patriks155 skrev: Hej! Gillar forumet skarpt!! Men tycker du ska ta bort "Nordamerikanska ciklider" i forumet, kommer ändå inte bli några direkta trådar där om några alls, Centralamerikanska ciklider innefattar Nordamerika. Sen skulle jag se att när man klickar på en tråd som innehåller flera sidor att man kommer till sista sidan/svaret direkt, nu blir det gärna att man skrollar ner och svarar på sista frågan på första sidan utan att tänka på att det är 20 svar efter den man svarar på (gjort d själv) Forumet är borttaget. Du har i dagsläget en liten blå ikon som gör att du kommer till sista sidan i den tråden. Kanske att man ska visa bättre att det finns fler svar och sidor i forumtråden som man just då kikar in på? Mvh Fredrik Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #5 21 december 2007 16:29 |
|
Fiend skrev: patriks155 skrev: Hej! Gillar forumet skarpt!! Men tycker du ska ta bort "Nordamerikanska ciklider" i forumet, kommer ändå inte bli några direkta trådar där om några alls, Centralamerikanska ciklider innefattar Nordamerika. Sen skulle jag se att när man klickar på en tråd som innehåller flera sidor att man kommer till sista sidan/svaret direkt, nu blir det gärna att man skrollar ner och svarar på sista frågan på första sidan utan att tänka på att det är 20 svar efter den man svarar på (gjort d själv) Forumet är borttaget. Du har i dagsläget en liten blå ikon som gör att du kommer till sista sidan i den tråden. Kanske att man ska visa bättre att det finns fler svar och sidor i forumtråden som man just då kikar in på? Mvh Fredrik Haha de gick snabbt!! Jädrar va du är effektiv Fredrik! Den blåa knappen har jag inte sett förrän nu men då vet jag de. Kollar man dock på andra forum så kommer man automatiskt till sista svaret i tråden bara för att de ska vara tydligt och så får man själv gå tillbaka manuellt om man vill läsa om något tidigare. |
| Fiend | Inlägg #6 21 december 2007 17:55 |
|
patriks155 skrev: Haha de gick snabbt!! Jädrar va du är effektiv Fredrik! Den blåa knappen har jag inte sett förrän nu men då vet jag de. Kollar man dock på andra forum så kommer man automatiskt till sista svaret i tråden bara för att de ska vara tydligt och så får man själv gå tillbaka manuellt om man vill läsa om något tidigare. Ibland är jag vass, men just nu är det mkt julsaker och kalender, paketletande, inslagningar, pynt mm som stör lite såhär på slutet av året :P Kommer både gå fortare och komma mer i början av nästa år. Kanske jag ska göra det automatiskt att man kommer till sista sidans sista svar? Men om jag som vill bara läsa tråden går in och ska läsa från början så önskar inte jag detta Kanske ska klura ut lite mer om hur jag ska lösa det på ett bra sätt. Tips? Kanske göra ikonen (den blåa) förklarad på sidorna också. Mvh Fredrik
|
| saxmark | Inlägg #7 22 december 2007 01:17 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Skit i pyntet fredrik, det går fortare att dra ner persinennerna och sedan dra upp dem i slutet på januari igen.. ;)
|
| Fiend | Inlägg #8 22 december 2007 01:22 |
|
hehe, nu råkar pyntet redan vara uppe och ska väl tas ned igen sen ;) har varit snabb iår och pyntat på en halvtimme!
Mvh Fredrik
|
| arogen | Inlägg #9 22 december 2007 11:31 |
|
Finns det inget sätt att se hur många registrerade användare det är på formet? Det är kul att se lexikonet växa. Är all fiskinfo tillgänglig via google? Ett bra sätt att bli större är ju att synas, och om någon googlar någon bizarr firre och kommer hit är det lätt att knappa omkring och sen regga sig. Det kanske är så redan, jag vet inte.
|
| Fiend | Inlägg #10 22 december 2007 13:07 |
|
arogen skrev: Finns det inget sätt att se hur många registrerade användare det är på formet? Det är kul att se lexikonet växa. Är all fiskinfo tillgänglig via google? Ett bra sätt att bli större är ju att synas, och om någon googlar någon bizarr firre och kommer hit är det lätt att knappa omkring och sen regga sig. Det kanske är så redan, jag vet inte. I dagsläget finns det inte, men jag har antecknat det Vi har i dagsläget lite drygt 100 medlemmar. Men det var länge sen det kom till nya medlemmar. Lite nya funktioner kommer att byggas till som visar oss på kartor, samt ett litet "filter" som man kan filtrera lite medlemmar utifrån. Google har indexerat oss och vi har ca 10 träffar / dag från google. Rätt ok faktiskt. men ju fler som länkar till oss, destå mer populära blir vi. Kommer även att bygga om lexikonet något för att få ännu bättre träffgrad hos google Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #11 22 december 2007 20:52 |
|
Fiend skrev: I dagsläget finns det inte, men jag har antecknat det Vi har i dagsläget lite drygt 100 medlemmar. Men det var länge sen det kom till nya medlemmar. Lite nya funktioner kommer att byggas till som visar oss på kartor, samt ett litet "filter" som man kan filtrera lite medlemmar utifrån. Google har indexerat oss och vi har ca 10 träffar / dag från google. Rätt ok faktiskt. men ju fler som länkar till oss, destå mer populära blir vi. Kommer även att bygga om lexikonet något för att få ännu bättre träffgrad hos google Ska försöka ragga hit lite mer CA folk! Finns det någon logga eller något man kan använda när man länkar till sidan? |
| jsl | Inlägg #12 22 december 2007 22:47 |
|
61 st inlägg Obbola i Västerbottens län Akvarier (2) |
arogen skrev: Finns det inget sätt att se hur många registrerade användare det är på formet? Det är kul att se lexikonet växa. Är all fiskinfo tillgänglig via google? Ett bra sätt att bli större är ju att synas, och om någon googlar någon bizarr firre och kommer hit är det lätt att knappa omkring och sen regga sig. Det kanske är så redan, jag vet inte. Jag tror Frdrik inte vet att på denna sida http://www.akvarielexikonet.se/medlem/_.html kan man längst ner se hur många medlemmar det är. Stämmer inte det? |
| arogen | Inlägg #13 22 december 2007 23:04 |
|
Haha, perfa! Får hoppas nu att F inte tar bort det
|
| Fiend | Inlägg #14 22 december 2007 23:53 |
|
Det finns ingen bild idag som ni kan använda som ligger här. gå in på www.plantswap.se så finns det en banner där ni kan använda
och ang sidan som jsl visare så grr, sådär ska det ju inte se ut ;) haha.. men jag ska ordna till så det funkar som det ska sen, men dåkommer ni kunna se totalt antal på medlemmarna också. Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #15 23 december 2007 21:40 |
|
Jag har bar lite funderingar här på något som jag saknar och som jag vet inte är komplett på något forum i Sverige: En riktig sjukdoms guide! Zoopet har väl en del men långt i från heltäckande. Detta kanske iofs kan hamna under artiklar i så fall. Finns ju ett forum för just detta här men jag tänker mer som en fast del i sidan om ni förstår. Blir ju annars lätt 10 trådar med 10 olika svar och så vet man inte vad som är bäst. Läser man i en tråd ex så är vitaprick inte så smitsamt medan den i en annan tråd är fruktansvärt smittsamt, i en tråd smittar den långsamt och i nästa fort som bara den. Även sjukdomar som bukvattensot råder det delade meningar om bla behandling. Själv suttit ibland och tok letat i trådar för att få fram orsaker och någon timma senare har man 100 ytterligare frågor och inte kommit fram till något vettigt.
Skulle vara kul att kunna slå upp: sjukdomar - bukvattensot, ok, detta orsakas av..... Detta behandlas så här...... Alternativt...... Övriga åtgärder....... mm, likaså bra bilder på sjukdomar saknas på forumen. Förstår ni vad jag menar (har fruktansvärd huvudvärk så jag kanske surrar). Sen drabbas ju naturligtvis fiskar olika men just lite övergrippande om varje sjukdom och vanlig behandling. |
| Fiend | Inlägg #16 24 december 2007 01:49 |
|
Jag förstår precis vad du menar Patrik och det är en kanonide!
Detta är en av grundfunktionerna som vi tänkte bygga in i AL innan vi lanserade det, men en sak som vi inte hann med. Detta är dock bara en LITEN del i allt som skulle täckas in av detta. Mycket spännande funktioner väntar runt hörnet :D Just nu är det bara tiden som inte är på vår sida Mvh Fredrik
|
| DanielLund | Inlägg #17 5 januari 2008 00:38 |
|
325 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (6) |
Får man inte poäng då man "bloggar"? Man får ju poäng för allt annat så då borde man uppmuntra folk att blogga också tycker jag. Kanske ha en länk till den senaste bloggen på förstasidan? (Usch vad jag hatar ordet blogg!)
www.brackvattensakvariet.se
|
| Fiend | Inlägg #18 5 januari 2008 00:48 |
|
Blogg är ett vanligt ord och jag vet inte om "dagbok" låter bättre?
Och självklart så ska det vara poäng för bloggandet! Kommer komma i nästa version Mvh Fredrik
|
| DanielLund | Inlägg #19 5 januari 2008 01:06 |
|
325 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (6) |
Hehe, må så vara. Det finns många fula ord.
www.brackvattensakvariet.se
|
| patriks155 | Inlägg #20 7 januari 2008 15:11 |
|
Blev riktigt snyggt i artregistrena med storleksikonerna mm!!
|