v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| patriks155 | Inlägg #10 5 maj 2009 20:42 |
|
616 st inlägg Uddevalla i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Man skulle inte kunna ha rutan "senaste foruminlägg" på index. Var så smidigt förr att bara klicka på bokmärket i webbläsaren och direkt se vad som hänt i trådarna, nu blir det lite bökigare.
|
| Certino | Inlägg #11 24 maj 2009 13:22 |
|
9 st inlägg Linköping i Östergötlands län Akvarier (1) |
Jag tycker att eftersom artbeskrivningarna är uppdelade i olika biotoper, så kunde man ha en beskrivning av varje biotop för sig. Till exempel kunde man ha övergripande fakta om Tanganyikasjön i samband med artbeskrivningarna för tanganyikaciklider osv. Det ger ett helhetsintryck som jag tror intresserar såväl nybörjare som erfarna akvarister.
|
| patriks155 | Inlägg #12 24 maj 2009 13:28 |
|
Hej!!
När man klickar på respektive grupp ex "centralamerikanska ciklider" kommer man till en artbild och till höger står det: "Ingen artikel är inskriven.." Vet inte om ni kan göra detta men titta till höger om ni har en knapp som heter: "redigera klass", där ska man kunna skriva en beskrivning. Vet inte om det är gjort ännu på någon ännu. |
| patriks155 | Inlägg #13 24 maj 2009 13:43 |
|
Kolla här, gjorde ett test
Fredrik: länk funktionen funkar inte i "redigera klass" så jag fick skriva in hela adressen Ändrad senast: 24 maj 2009 13:43 |
| proffsmjukis | Inlägg #14 27 juli 2009 15:17 |
|
12 st inlägg Bankeryd i Jönköpings län Akvarier (2) |
lista över senaste registrerade medlemmarna. Lista över senast inloggade medlemmar. skulle vara roligt att se.
|
| jsl | Inlägg #15 10 augusti 2009 13:53 |
|
61 st inlägg Obbola i Västerbottens län Akvarier (2) |
proffsmjukis skrev: lista över senaste registrerade medlemmarna. Lista över senast inloggade medlemmar. skulle vara roligt att se. http://akvarielexikonet.se/medlem/online.asp Och http://akvarielexikonet.se/medlem/nytt.asp?section=medlem Gör nästan det |
| JoB | Inlägg #16 4 december 2009 15:06 |
|
9 st inlägg Göteborg i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Hej Återuppväcker en tråd som verkar vara ganska död...
Tycker det verkar värdelöst att om man skall ändra/lägga till någon info om någon art, så måste personen som fört lade upp arten godkänna...Varför inte bara låta en admin sköta detta? Jag har t.ex. lagt in lite ny info om röd rubin. Tyvärr så har personen som först la in arten inte varit online sen april...så troligen lär det dröja ett tag inann har kommer in och godkänner. |
| Fiend | Inlägg #17 6 december 2009 00:17 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
Hej
I dagsläget så är det bara administratörer/medarbetare som godkänner ändringarna av arten inte den medlem som lagt in arten från början. Vart står den information? Ska kolla om jag ser din ändring nu. Mvh Fredrik Mvh Fredrik
|
| Fiend | Inlägg #18 6 december 2009 00:18 |
|
Hittade och godkände din ändring
har det blivit sparat som det skulle nu? Mvh Fredrik
|
| JoB | Inlägg #19 7 december 2009 19:16 |
|
Ah, kanon!
Hur är det egentligen med antalet besökare, och aktiva medlemmar? Skulle nämligen kunna tänka mig att uppdatera infon på flera utav arterna. Så det vore kul att veta om det finns något allmänt behov av det. |
| Fiend | Inlägg #20 8 december 2009 14:02 |
|
Hej
Just nu så har Akvarielexikonet legat lite vilande, men vi tar nya tag as we speak! Sitter och jobbar om administrationsverktygen som tidigare var väldigt begränsade. Kommer att komma många nya funktioner och möjligheter för oss som är medlemmar nu inom kort. Vi kommer ha en stadig och stark återkomst av aktiva medlemmar och företag och föreningar nu i vinter. Vi är alltid i behov av uppdaterade arter och sitter och själv uppdaterar lite vid sidan av allteftersom Mvh Fredrik
|
| Lillflickan | Inlägg #21 8 december 2009 20:21 |
|
9 st inlägg Torslanda i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Jag tycker att det ska finnas en ikon för neutralt ph-värde i artbeskrivningarna
|
| Fiend | Inlägg #22 8 december 2009 21:00 |
|
Finns det ingen ikon för det?
Ge ett exempel på en art som har neutralt, men inte en neutral ikon. Mvh Fredrik
|
| Lillflickan | Inlägg #23 9 december 2009 15:45 |
|
9 st inlägg Torslanda i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Jag vet inga. Men om man klickar på ikonen räknas inte ph-värdet 7 som neutralt, utan man tar det som närmast. Det finns Mkt Basiskt, Svagt Basiskt, Mkt Surt och Svagt surt. Vart är det Neutrala?
|
| Fiend | Inlägg #24 9 december 2009 17:33 |
|
Ska undersöka saken!
För PH 7 bör ju bli en neutral symbol tycker vi Mvh Fredrik
|
| JoB | Inlägg #25 9 december 2009 18:09 |
|
Kan inte mer än instämma
EDIT: Kom på att det vore kul om man kunde se hur många som har kollat på ens profil och upplagda akvarium. Ändrad senast: 9 december 2009 18:12 |
| Fiend | Inlägg #26 11 december 2009 18:11 |
|
Klicka på "besök" så ser du senaste besöken till ditt akvarium.
Ska lägga till så man kan se totalt antal besök och sedan även hur många som klickat sig in till dig som person. Mvh Fredrik
|