v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Fiend | Inlägg #0 1 april 2009 01:41 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
Detta är inget 1a-aprilskämt, utan Akvarielexikonet 2.0 är nu lanserat!
Nu har vi äntligen släppt Akvarielexikonet version 2.0. Vi har jobbat väldigt länge med detta, men vi hoppas att versionen ska bringa mycket nytt spännande! För att se lite av det som är nytt kolla in: <a href="/historik.asp">Historiken på Akvarielexikonet</a>. Vi är fullt medvetna om att en enorm uppdatering som denna kanske inte kommer gå helt smärtfritt och att buggar kan tänkas dyka upp allteftersom systemet börjar testas djupare med fler användare. Rapportera allt underligt ni påträffar till oss så vi kan förklara/förbättra/åtgärda det. Hoppas ni ska uppskatta det nya Akvarielexikonet lika mycket som vi gör! Mvh Fredrik
|
| saxmark | Inlägg #1 1 april 2009 22:53 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Coolt.. Äntligen får man ser vad grejjerna går för live.. En fröjd med dagen efter den misslyckade öringpremiären..
|
| VeMvEt | Inlägg #2 3 april 2009 22:25 |
|
112 st inlägg Gullspång i Västra Götalands län Akvarier (11) |
Bara jag som får känslan av att någon designskapare här tillbringar för mkt tid på Lunarstorm eller dylikt?.. ser ej det ut något liknande?
|
| Fiend | Inlägg #3 4 april 2009 04:10 |
|
Tyvärr är jag ej medlem på lunarstorm
Dock facebook, men det är kanske samma sak? Mvh Fredrik
|
| saxmark | Inlägg #4 4 april 2009 15:26 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Hmrpf.. Du har ingen user på fäjsbok juh.. Jag har letat efter folk som snorklar i sitt kar i profilbilderna men inte sett en enda galen norrlänning.. ;)
|
| Fiend | Inlägg #5 6 april 2009 16:47 |
|
Haha, nej där har jag en normal bild
Vad tycker ni andra om designen? Känns det för mkt lunarstorm för er? Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #6 6 april 2009 17:02 |
|
616 st inlägg Uddevalla i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Jag gillar designen. Däremot skulle jag helt klart vilja ha länkar med användarnamnen på de senaste medlemmarna. Likaså länkar till nyheterna. Men de mesta tycker jag är super. Bla kartorna på medlemspresentationerna är grymt snygga! Artpresentationerna har också fått ett oerhört lyft!
Ändrad senast: 6 april 2009 20:19 |
| Fiend | Inlägg #7 6 april 2009 21:14 |
|
patriks155 skrev: Jag gillar designen. Däremot skulle jag helt klart vilja ha länkar med användarnamnen på de senaste medlemmarna. Likaså länkar till nyheterna. Men de mesta tycker jag är super. Bla kartorna på medlemspresentationerna är grymt snygga! Artpresentationerna har också fått ett oerhört lyft! Vart vill du ha det? Länker till nyheterna, vart? Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #8 7 april 2009 09:53 |
|
616 st inlägg Uddevalla i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Du Fredrik, hamnar inte de senaste medlemmarna som en "snabblänk" under "nytt på akvarielexikonet" på index, likaså när det skrivs en nyhet. I så fall var det inget.
Hehe var lite snurrig när jag skrev de meddelandet tror jag. Trodde bara det va de senaste forumposterna som hamnade där. Skrev det när jag kom hem typ 10 minuter efter att jag varit på väg att göra ett fint motorcykel avtryck i en framdörr på en volvo (inte mitt fel dock). |
| Ylofen | Inlägg #9 13 april 2009 20:10 |
|
310 st inlägg Skillinge i Skåne län Akvarier (3) |
Det var ett tag sen man var inne på denna hemsidan.. Jag fick en chock när jag gick in här, trodde jag hade hamnat fel.. Det ser fint ut nu också jag tycker det förra var bra, har inte hunnit kolla runt så mycket men det ser lovande ut!
Jag tycker den ser jätte proffig ut nu. Det är väll bara en tidsfråga tills man måste bli "guldmedlem" eller något för att komma åt tuffare saker på hemsidan? :P Ändrad senast: 13 april 2009 20:12 |
| proffsmjukis | Inlägg #10 27 juli 2009 09:21 |
|
12 st inlägg Bankeryd i Jönköpings län Akvarier (2) |
det finns likheter med luna men vad gör det. Jag tycker det är en bra sida! Lätt att hitta bra sök funktioner och så.
|
| JoB | Inlägg #11 9 augusti 2009 22:33 |
|
9 st inlägg Göteborg i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Blev precis medlem på sidan för att jag gillar upplägget och designen på sidan MEN det saknas massor med info om arter, växter m.m. och det är sånt som måste fixas för att sidan ska få en 10:a
|
| bucklan | Inlägg #12 10 augusti 2009 07:09 |
|
50 st inlägg Sävar i Västerbottens län Akvarier (3) |
JoB skrev: Blev precis medlem på sidan för att jag gillar upplägget och designen på sidan MEN det saknas massor med info om arter, växter m.m. och det är sånt som måste fixas för att sidan ska få en 10:a Det är just det vi medlemmar ska hjälpas åt med, så det är bara att uppdatera arter och även lägga in egna som man besitter kunskap om http://bucklanssaltkar.blogg.se
|