v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Fiend | Inlägg #2 26 mars 2008 19:32 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
10 år minsann
Vad dog han av? Mvh Fredrik
|
| jontebgood | Inlägg #3 26 mars 2008 22:23 |
|
192 st inlägg Göteborg i Västra Götalands län Akvarier (12) |
söt va?
|
| Ylofen | Inlägg #4 27 mars 2008 08:28 |
|
310 st inlägg Skillinge i Skåne län Akvarier (3) |
VeMvEt skrev: patriks155 skrev: Just Oscar är en ciklid jag inget hellre vill än testa men har fortfarande inte kommit till skott ännu. Ska vara enormt personliga individer sägs det. Utan Oscars är det ej värt att ha ett akvarium Nu tar du väll i lite |
| Ylofen | Inlägg #5 27 mars 2008 08:31 |
|
När jag skulle plocka upp en plast bit ur mitt 540L kar så kom påfåglarna fram och var nyfikna, när jag minst anade det så högg en påfågel mig rakt över handen. Tur att dom inte har några större tänder, för dom har starka käkar, det känns ungefär som sandpapper biter på en.
|
| smikeb | Inlägg #6 27 mars 2008 17:45 |
|
11 st inlägg Lomma i Skåne län Akvarier (2) |
vet inte egentligen. han blev slöare och slöare. till sist låg han på sidan. jag tog upp honom och gav honom dödsstöten. www.oscarciklid.egetforum.se
|
| smikeb | Inlägg #7 27 mars 2008 17:53 |
|
11 st inlägg Lomma i Skåne län Akvarier (2) |
www.oscarciklid.egetforum.se
|
| VeMvEt | Inlägg #8 27 mars 2008 19:15 |
|
112 st inlägg Gullspång i Västra Götalands län Akvarier (11) |
Ylofen skrev: När jag skulle plocka upp en plast bit ur mitt 540L kar så kom påfåglarna fram och var nyfikna, när jag minst anade det så högg en påfågel mig rakt över handen. Tur att dom inte har några större tänder, för dom har starka käkar, det känns ungefär som sandpapper biter på en. När dom komme rupp i storlek så biter dom hål i det dom hugger |
| jontebgood | Inlägg #9 27 mars 2008 20:39 |
|
192 st inlägg Göteborg i Västra Götalands län Akvarier (12) |
vet inte köpte den av en kille som odlar lite i klippan. han hade fått den och en till i byte för andra fiskar. killen han fått dem av hade haft dem i ett 60 liters hehe...inte så konstigt de var slöa... nu e de kaxiga och vilda ..man kan säga de äger mitt 500 liters |
| Ylofen | Inlägg #10 27 mars 2008 21:59 |
|
VeMvEt skrev: Ylofen skrev: När jag skulle plocka upp en plast bit ur mitt 540L kar så kom påfåglarna fram och var nyfikna, när jag minst anade det så högg en påfågel mig rakt över handen. Tur att dom inte har några större tänder, för dom har starka käkar, det känns ungefär som sandpapper biter på en. När dom komme rupp i storlek så biter dom hål i det dom hugger Haha, fast mina är inte full storlek |
| Blind_rage | Inlägg #11 21 april 2009 21:19 |
|
34 st inlägg Haninge i Stockholms län Akvarier (3) |
Införskaffat mig 3st med =), 2 "albino" och en vanlig.
Riktigt trevliga. |