v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Ratwoman | Inlägg #0 22 april 2009 13:21 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
hej!
jag har 2 hanar o 3 honor, svärdbärare, mina förra hanar slogs med varandra troligtvis över honorna. Ska jag köpa in fler honor för att minska risken för att det upprepas el. fungerar det med de antal jag har honor o hanar?? mvh: Ratwoman
|
| Stosse | Inlägg #1 22 april 2009 14:00 |
|
11 st inlägg Stenungsund i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Hej Ratwoman!
Japp du är inne på rätt spår. När jag är i butiken och köper fisk typ svärbärare och guppys. Så rekommenderar dom alltid att man ska ha minst en hona mer än hane. Detta för att dom inte ska bli stressade ihjäl utav hanarna. Så själv har jag alltid en hona mer än hane. MVH Stosse ___________________________________
Stosse STENUNGSUND |
| Ratwoman | Inlägg #2 23 april 2009 08:05 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
hej stosse.
Då skulle jag kunnat ha det som innan, jag köpte honan (trodde jag fick det iallafall .... nä!) men nu har jag en av varje 3 honor o 3 hanar ... jisses intressant! Ratwoman
|
| saxmark | Inlägg #3 23 april 2009 12:01 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Vet inte om de kan spara på mjölken som guppys kan.. Jag brukar köra 1 hane / 3-5 honor när jag vill avla.. Det tar ju sig alltid på någon hona..
|
| Stosse | Inlägg #4 23 april 2009 13:10 |
|
11 st inlägg Stenungsund i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Ratwoman skrev: hej stosse. Då skulle jag kunnat ha det som innan, jag köpte honan (trodde jag fick det iallafall .... nä!) men nu har jag en av varje 3 honor o 3 hanar ... jisses intressant! Gå och köp en hona till då. Det är ju inte så svårt att se skillnad på en hane och hona i butiken. Dessutom brukar dom ha dom i olika kar. ___________________________________
Stosse STENUNGSUND |