v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| bucklan | Inlägg #0 8 januari 2009 20:26 |
|
50 st inlägg Sävar i Västerbottens län Akvarier (3) |
Var till Jonny (blaze) igår och hämtade lite roliga saker. Han visste namnet på ena skivanemonen jag fick men inte dom övriga. Så nån kunnig på dessa kanske kan hjälpa till
http://bucklanssaltkar.blogg.se
|
| DaTrucka | Inlägg #1 8 januari 2009 22:25 |
|
62 st inlägg Angered i Västra Götalands län Akvarier (1) |
1, lite svårt att sew, men kan vara en ricordea, rhodactis eller discosoma
2, Rhodactis ser det ut som 3, Discosoma //Marko
Jag kan dricka sprit utan att ha roligt |
| blaze | Inlägg #2 8 januari 2009 23:37 |
|
135 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (8) |
ja den bruna va också en discosoma
|
| saxmark | Inlägg #3 9 januari 2009 08:55 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
1:an ser verkligen ut som de ricordeorna som jag köpte från Aquarius i vänersborg.. Du har väl nåra fraggar av dem Marko ? (Borde väl vara en veritabel skog vid detta laget..
|
| DaTrucka | Inlägg #4 9 januari 2009 17:01 |
|
62 st inlägg Angered i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Jo den är väldigt lik dom jag har. Men dom kommer inte från honom vad jag kan minnas...ifs har jag fått/köpt en del därifrån. Av någon anledning får jag inte mina att trivas till 100, dom växer riiiiiktigt långsamt. Vet inte varför då allt annat trivs bra.
//Marko
Jag kan dricka sprit utan att ha roligt |
| bucklan | Inlägg #5 9 januari 2009 22:24 |
|
50 st inlägg Sävar i Västerbottens län Akvarier (3) |
men då kör vi på dom alternativen.
http://bucklanssaltkar.blogg.se
|
| saxmark | Inlägg #6 10 januari 2009 08:00 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
DaTrucka skrev: Jo den är väldigt lik dom jag har. Men dom kommer inte från honom vad jag kan minnas...ifs har jag fått/köpt en del därifrån. Av någon anledning får jag inte mina att trivas till 100, dom växer riiiiiktigt långsamt. Vet inte varför då allt annat trivs bra. Ljus ljus och åter ljus. Jag hade dem under 250w mh i lidot och under 400W i den förra tanken. Polarn har under 400w i sitt kar och det blir fina kollonier snabbt. Han har tom skördat för att hålla dem nere. Känns lite underligt när man inte har ett kar igång hemma och se honom slänga det han får kapa bort för att behålla plats i karet.. |