v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Ratwoman | Inlägg #0 22 april 2009 06:24 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
Hej!
Jag hittade min svärdbärarhonan död i morse. misstänkte det skulle gå åt det hållet eftersom hon har "voblat" ngra dgr. varit desorienterad i uppförandet. Nu hoppas jag bara att mina 2 små liv ska få en möjlighet att växa upp trotts dem mystiska dödsfall som sker. Håll tummarna o kom med förslag om ni har varit med om ngt liknande själva. Ratwoman
|
| saxmark | Inlägg #1 23 april 2009 12:05 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Inga andra tecken på henne förutom "vobbel" ?.. Inga prickar, flämtlingar. Att hon hade svårt att simma upp till ytan, kliade sig mot botten eller tecken i övrigt ?.. Personligen så brukar jag sätta ut fiskar som beter sig underligt i ett karantänkar där de antingen tar sig eller inte.. Karantänkaret består av en plastback på cirka 10L som jag har ett litet filter i och tar vatten från huvudkaret och blandar upp med nytt vatten vid vattenbyte i huvudkaret. Sedan kan man medicinera eller salta eller vad man nu känner för att göra utan att påverka sitt huvudkar.
|