v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Ratwoman | Inlägg #0 23 april 2009 08:11 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
Hej !!
Jag har 2 små yngel i en flytande 2 in 1 plastbunke i akvariet, för att dem inte ska bli uppätna av dem andra fiskarna. Deen ena är lite större än 1 cm den andra är lite mindre. När kan man släppa ut dem till dem andra fiskarna utan att dem blir uppätna?? MVH: Ratwoman
|
| saxmark | Inlägg #1 23 april 2009 11:58 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Svårt att svara på när man inte vet vad du har för yngel och för andra fiskar i akvariet.. Personligen brukar jag alltid släppa tillbaka dem för tidigt.. Det bästa är ju givetvis om de kan få gå i en egen tank tills de börjar bli riktigt stora.. Ikea har sin fina plastback flaj som funkar utomordentligt som yngel/odlingskar.
|
| Stosse | Inlägg #2 23 april 2009 13:15 |
|
11 st inlägg Stenungsund i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Ja jag har också skaffat en burk från ikea. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60118214
Fungerar görbra. La över en platyhona här. Fast jag hade missat att hon hade lagt alla ungar i det stora akvariet så lyckades hon klämma ut 2 som har vuxit upp i detta kar. Nu har jag lagt över dom i ett yngelkar i det stora akvariet. Stosse Ändrad senast: 23 april 2009 13:17 ___________________________________
Stosse STENUNGSUND |
| saxmark | Inlägg #3 23 april 2009 18:05 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
De hade tydligen bytt namn på flajjen (eller så kom jag bara ihåg fel..
Men det var samla som jag körde med.. Prisvärd.. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70102972 |
| Ratwoman | Inlägg #4 24 april 2009 08:25 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
jag har köpt ett uppfödningskar/ som flyter på ytan som är jätte bra, den ser lite tom ut men det fungerar ju inte att lägga ngt tungt i den då risken är att den sjunker. Men den är jag jätte nöjd med o 125 kr är inte dyrt heller.
Jag har svärdbärar yngel men jag väntar tills dem är bra massa större innan jag släpper ut dem med dem andra fiskarna. tack!! Ratwoman
|
| jontebgood | Inlägg #5 8 maj 2009 20:40 |
|
192 st inlägg Göteborg i Västra Götalands län Akvarier (12) |
Släpp tbx dem när den minsta fisken som simmar i det stora karet inte får in dem i munnen... det brukar jag göra..
|