v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Ratwoman | Inlägg #0 4 maj 2009 08:05 |
|
35 st inlägg Sigtuna i Stockholms län Akvarier (2) |
Hej hej!
Min sambos ansistrus (skäggmunsmal) ligger på ägg. Ska man flytta dem sen el. kan man låta han vara kvar tills dem blir yngel? el. kan dem bli uppätna av tex. regnbågshajarna som finns i akvariet?? Mvh ratwoman Ratwoman
|
| Blind_rage | Inlägg #1 4 maj 2009 09:20 |
|
34 st inlägg Haninge i Stockholms län Akvarier (3) |
Jag skulle rekomendera att låta dem vara,
Mina ynglade som dårar ett tag så jag hadde väll en 20st tillslut =). Men risken finns ju att de blir uppätna av de som är omnivorer Naturen har sin lilla gång =). försök flytta över dem när de är födda. |
| Ratwoman | Inlägg #2 4 maj 2009 12:29 |
|
ok tack för ditt svar....
Ratwoman
|
| Ratwoman | Inlägg #3 5 maj 2009 09:05 |
|
Blind_rage skrev: Jag skulle rekomendera att låta dem vara, Mina ynglade som dårar ett tag så jag hadde väll en 20st tillslut =). Men risken finns ju att de blir uppätna av de som är omnivorer Naturen har sin lilla gång =). försök flytta över dem när de är födda. men hur ser jag att dem är befruktade?? hanen har varit ute en del o lämnat äggen ibland, då har en av dem andra hanarna varit där. ungefär som vaktbyte en stund. Jag ser ingen säck runt dem. o ibland så rullar han runt äggen. Detär nu nästan 6 dgr sen dem lades ungefär. Ratwoman
|