v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Kalle | Inlägg #0 13 januari 2008 00:09 |
|
130 st inlägg Skillinge i Skåne län Akvarier (5) |
Är det någon som vet om akvariumbutiken.se är en säker hemsida att beställa ifrån, och om deras produkter är hållbara.
|
| Jaken | Inlägg #1 13 januari 2008 01:34 |
|
285 st inlägg Sundbyberg i Stockholms län Akvarier (1) |
Handla aldrig från en webbshop som inte skrivit ut sitt organisationsnummer vilket de enligt svensk lag är skyldiga att göra.
http://www.fellsman.se/jaken/
|
| Kalle | Inlägg #2 13 januari 2008 01:41 |
|
130 st inlägg Skillinge i Skåne län Akvarier (5) |
Så dom har inte gjort det på sidan jag sa?
|
| Fiend | Inlägg #3 13 januari 2008 02:14 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
Jag kunde iaf inte hitta något på deras sida om det.
Kanske maila och be dem sätta ut mer uppgifter så man vet det är en riktig firma och inte bara en hobbyperson i en källare utan F-skattsedel eller organisationsnummer etc. Mvh Fredrik
|
| patriks155 | Inlägg #4 13 januari 2008 11:38 |
|
616 st inlägg Uddevalla i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Med tanke på priserna har jag aldrig handlat där så, vet de varit uppe på andra forum. Service, kunskap, leverans osv vet jag inget om. Där kan de ju däremot vara bra.
"Högsta kvalité till lägsta pris" står det på hemsidan Tips jämför priserna själv INNAN du handlar. Kollade slumpmässigt på Fluval 405 nu, de ska ha 1810:-, Flodströms ska ha 1195:-, Herkules zoo som bara har butik ska ha 1110:-. Ska du handla på nätet kan jag rekommendera PWSS, akvarieshopen.se, firren.se samt guldfisken.se. Guldfisken är ju kanske inte billiga men har bra service och kompetens och snabb leverans. Ändrad senast: 13 januari 2008 11:43 |
| Fiend | Inlägg #5 13 januari 2008 13:16 |
|
1166 st inlägg Umeå i Västerbottens län Akvarier (5) |
Vi får helt enkelt börja bygga ut butiksdelen på Akvarielexikonet så vi tillslut kan börja få en riktigt bra hum om butiker och webbshopar i vårt avlånga land
Mvh Fredrik
|
| marre | Inlägg #6 13 januari 2008 13:37 |
|
15 st inlägg Vänge i Uppsala län Akvarier (2) |
Firren.se har upphört tyvärr. Beställ aldrig något från Grand Prix!!Beställde Hygrophila polysperma(rosanervig) därifrån alldeles innan jul,fick Bacopa. Ringer och förklarar att vi fått fel. Dom förklarade att den var slut och att dom skickade Bacopa istället, som dom tyckte var LIKVÄRDIG. Inte en siffra rätt!!OK sa jag - Jag behåller dessa och inväntar rosanervig....Paketet kom i BREVLÅDAN ,-7 ute...Innuti låg det VANLIG Polysperma som vi har hur mycket som helst av!!!
Ringer igen och säger att dom skickat fel varvid han börjar strida med mig och påstår att det är rosanervig vi har fått. Hur dum får man vara????Mejlar en bild till dom och visar hur den SKA se ut. Han medger att det var viss skillnad. Skyller på Simonstorp, som är deras leverantör och påstår att Simonstorp alltid skickat av den sorten som jag fick, under namnet rosanervig.. Vad ska man tro? Vår order är fortfarande "under behandling" Ändrad senast: 13 januari 2008 13:38 |
| patriks155 | Inlägg #7 13 januari 2008 13:45 |
|
616 st inlägg Uddevalla i Västra Götalands län Akvarier (3) |
marre skrev: Firren.se har upphört tyvärr. Beställ aldrig något från Grand Prix!!Beställde Hygrophila polysperma(rosanervig) därifrån alldeles innan jul,fick Bacopa. Ringer och förklarar att vi fått fel. Dom förklarade att den var slut och att dom skickade Bacopa istället, som dom tyckte var LIKVÄRDIG. Inte en siffra rätt!!OK sa jag - Jag behåller dessa och inväntar rosanervig....Paketet kom i BREVLÅDAN ,-7 ute...Innuti låg det VANLIG Polysperma som vi har hur mycket som helst av!!! Ringer igen och säger att dom skickat fel varvid han börjar strida med mig och påstår att det är rosanervig vi har fått. Hur dum får man vara????Mejlar en bild till dom och visar hur den SKA se ut. Han medger att det var viss skillnad. Skyller på Simonstorp, som är deras leverantör och påstår att Simonstorp alltid skickat av den sorten som jag fick, under namnet rosanervig.. Vad ska man tro? Vår order är fortfarande "under behandling" Grand Prix??? Vad är det för någon butik? Synd att firren har upphört, beställde en del där ifrån förr, alltid punkliga med leveransen och trevliga i telefon och ringde upp direkt om det var något. Nackdelen var utbudet som var väldigt begränsat. Växtelen var väl ingen höjdare heller. Pwss har den nackdelen tycker jag att man inte direkt när man går till kassan kan se exakt fraktkostad utan att detta informeras per mail senare samt att frakttiden är obestämd och kan bli ganska lång. Däremot brukar dom vara grymma på priser och vänliga i telefon. Ändrad senast: 13 januari 2008 13:46 |