Kopplade arter till forumtråden
Kopplade produkter till forumtråden
| Auratusen |
Inlägg #0 2 januari 2011 01:04 |
offline (21 februari 21:29)
4 st inlägg
Örebro i Örebro län
Akvarier (5) |
240 l malawiLäs mer om akvariet » Ingen beskrivning av akvariet är skriven PlanerJag började detta Juwel Rio-kar som ett Tanganyika-kar. Men efter min brorsa lade ner sin Malawiodling, så fick jag några Malawi-arter av honom. Men efter ett tag tyckte jag att det blev lite för stökigt med Malawi/Tanganyika, så Malawisarna åkte. Men efter några månader så började jag tröttna på Tanganyika, då jag redan testat det mesta inom Tanganyika som kunde gå i mitt kar. Och jag började allt mer och mer tänka på att göra om det till ett Malawikar. Så jag gjorde mig av med all Tanganyika, förutom Tanganyikazebrorna och jullarna. Men även dom började blekna bort. Och eftersom T-zebra-gruppen inte funkade så bra, så försvann även dom. Jag testade en del malawi, Hongi, Eureka, Acei, Golden och Auratus, innan jag kom fram till vad jag skulle ha. Auratusarna fick stanna, de är en av mina favorit-ciklider, och så fick ett gäng mainganos flytta in (10 st). Så just nu så har jag den uppsättningen med fisk. Sen så har mina Pygmé gökmalar följt med enda sedan start och jag tröttnar aldrig på dom. Den mest underhållande mal jag har haft. ProdukterJuwel Rio möbelkar, bok-färgad 2 st Juwel Highlight T5 rör Day/Nature Filterkammar gjord av glas täckt med Aquaterra rockwall Svart filtermatta New-jet cirkulationsspump 1200 l/h
ArterMelanochromis auratus 2+13 Melanochromis maingano 3+5 Synodontis petricola 3 st Ancistrus sp. 3 st Mastacembelus circumcinctus 1 st
|
|
|
Inga svar har gjorts till ämnet
Du måste vara inloggad för att kunna posta ett inlägg