Medlemsakvarium - 112 l blandning av Asien o Sydamerika

Medlemsakvarium - 112 l blandning av Asien o Sydamerika

Forum - Mitt akvarium - Medlemmars akvarier

Kopplade arter till forumtråden

Kopplade produkter till forumtråden

Kaptenen
Inlägg #0
  7 april 2011  17:52

offline (19 april 2011  23:03)
  0 st inlägg
Stockholm i
Stockholms län
Akvarier (1)

112 l blandning av Asien o Sydamerika

Läs mer om akvariet »

112 liters Asien/Sydamerikainspirerat kar med många roliga fiskar och växter.

Planer

Akvariet har nu funnits i dryga året och från början så var det lite växter och få fiskar. Sedan det har flyttats en gång så har det blivit ganska många fiskar, men som tur är så har man två innerfilter som sköter om det hela. Det fanns ingen direkt planering hur det skulle se ut från början. Det har fått växa fram genom tiden och i dagens läge är jag riktigt nöjd.

Produkter

Ingen skrivet

Arter

Corydoras Axelrodi: Första och ända pansarmalsarten jag har. Riktigt fin trots att den är relativt färglös. Jag har 12 st av dessa och för nuvarande leker dem ungefär en till två gånger veckan. Jag har dock inte haft någon ork att börja odla men någon gång kan väl det bli av också.

Anscistrus: Världens mest sålda fisk (inom akvariehobbyn). 2st rackare som simmar lugnt och ligger mest på en rot och kollar läget, både utanför karet och innanför.

Siamesisk algätare: Två stycken har jag och jag tycker att dem var mycket aktiva ätare av tråd o tofsalger när jag hade sådana. Det var just därför jag köpta siameserna och jag är helnöjd med vad dem uppnåt.

Glödbandsrasbora: En lite ovanlig fisk att hitta. Jag tyckte den röda linjen som genomkorsar fisken är riktigt fin. Man kan framhäva den röda färgen bättre om man matar med röda mygg. 6 stycken bor för nuvarande i karet.

Svart neontetra: Denna fisk lyser bokstavligen (som dem flesta tetror) i det tvärsgående bandet och 11 stycken har lyckan att bo hos mig.

L-134: Karets tjockis. Har en hane och han rör sig inte i onödan. Om man måste flytta på en sten eller annat han sitter på, måste man schasa bort honom. Annars jättetrevlig fisk och den är dessutom jättefin.

L-204: Denna mal är en träätare, och tro mig det hörs! Ibland låter den som en hamster om nätterna när den gnager på rötterna. Jättefin också och även denna lite lat men rör sig betydligt mer än alla andra malar.

Inga svar har gjorts till ämnet

Du måste vara inloggad för att kunna posta ett inlägg