v2.0.1
Som inloggad medlem på Akvarielexikonet kan du ta del av många funktioner. Logga in, eller bli medlem redan idag.
| Stosse | Inlägg #0 15 maj 2009 08:19 |
|
11 st inlägg Stenungsund i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Trots en del kommentarer har jag skaffat EASY-LIFE Profito och Carbo. Nu jäklar ska jag ha igång mina växter och få ett grönt akvarium. Dom sa på HerkulesZoo i GBG att det går nästan inte att misslyckas om man gör som man ska. Så nu hoppas jag att jag börjar se resultat redan nästa vecka.
Ni som redan har det i era akvarium. Har ni inga bilder före och efter för att visa hur effektivt det är? ___________________________________
Stosse STENUNGSUND |
| saxmark | Inlägg #1 20 maj 2009 01:45 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Vad jag kunde utröna från tillverkarens hemsida så är det järn, kalium och magnesium som är de 3 huvudsakliga grejjerna i mixen. Och det är ju vad de flesta växtgödningsmedel innehåller. Tänkte du dosera varje dag eller kommer du köra på en dos i veckan vid vattenbytet ?
Kommer du att köra någon mer form av stöd för växterna förutom kolkällan ? typ som kolsyra eller pmdd ? Mmm förövrigt så borde ju kunna köra med socker eller alkohol som kolkälla. Vet inte hur det är på sötvattenssidan men på saltvattenssidan så är det vanligt.. Men det är klart att carbomixen kanske kostar under 100kr/l.. |
| Stosse | Inlägg #2 20 maj 2009 08:37 |
|
11 st inlägg Stenungsund i Västra Götalands län Akvarier (1) |
Nej jag kör bara med dom produkterna. Det var det dom rekommenderade på Herkules. Jag doserar 2ml av Carbo varje morgon och Profiton en gång i veckan. Helt enligt instruktionerna. Så ingen PMDD för mig...
| saxmark | Inlägg #3 21 maj 2009 01:03 |
|
241 st inlägg Kode i Västra Götalands län Akvarier (3) |
Hur länge har du kört och märker du någon skillnad ännu ?
Hade ju vart kul med lite bilder så alla kan se.. |